Der er rigtig mange opgaver, når det kommer til foreningsadministration. Det er ikke bare, at møde i klubbens cafeterier, og få en pølse med pomfritter. Der er mange andre ting, som skal ordnes før at dette overhovedet er muligt. foreningsadministration indeholder mange flere opgaver, end man lige går og tror. Man skal både holde styr på kontingentbetaling fra alle medlemmerne i foreningen. Der er fakturering, som man også skal have styr på. Alle medlemmernes kontrakter skal behandles, og sidst men ikke mindst klubbens økonomiske vinkel. Det er her, der er mange som vælger at hoppe fra. Det tager alt for meget tid, at skulle holde styr på dette samtidig med, at man også skal holde styr på foreningens som helhed. Derfor er der mange, som her vælger at hente hjælp udefra.

Ekstern hjælp

Som sagt er der mange, som vælger at hente hjælp udefra når det kommer til stykket. Der er mange hjemmesider, som har udviklet et regnskabsprogram, som skal gøre dagligdagen i klubben meget nemmere. Man kan imod betaling få andre til, at holde styr på dette så man ikke selv skal bruge kræfter på det. Det gode ved sådan et regnskabsprogram er, at det kan holde styr på kontingentbetaling, medlemsadministration, fakturering og så videre på en gang. Det hele foregår online, så alle brugere har adgang til de samme informationer som alle andre. Et foreningsregnskab kan være svært at holde styr på, men med dette program bliver et foreningsregnskab en tur i parken. foreningsadministration behøves ikke, at være så svær en opgave.