Lige for tiden kører der en sjov reklame for blækpatroner i tv. I reklamen bliver der reklameret for nye og gode toner fra HP. I reklamen ser man en kontoransat som er ved at printe en masse dokumenter ud. Midt i udskrivningen løber printeren tør for blæk og den kontoransatte ved ikke hvad hun skal gøre. Pludselig kommer der et pop-up vindue frem på hendes computerskærm og en sød grøn figur fortæller hende, at hun nemt og billigt kan købe gode nye blækpatroner på nettet. Hun klikker på et link og kommer ind på en hjemmeside, hvor hun kan købe toner fra hp til en rigtig god pris. Den kontoransatte skynder sig at bestille forskellige patroner hjem og kort tid efter ringer postbuddet på døren. Hun installerer let og elegant sine nye blækpatroner og man kan tydeligt se, at hendes nye farvepatroner er i en god kvalitet.

En reklame der sælger

En undersøgelse viser, at reklamer påvirker den almene borger meget. Efter at firmaet som står bag patronerne til printer lancerede reklamen er deres omsætning fordoblet. Endnu flere har fået øjnene op for de professionelle patroner til printeren og ved nu, hvor man kan købe gode og billige patroner. Problemet indtil nu har været, at folk har været i tvivl om, hvor de skulle købe deres patroner til deres printere til en overskuelig pris. Efter at den nye reklame er kommet i tv er der kommet konkurrence indenfor salg af patroner på internettet. Det er godt for alle som står og mangler farvepatroner, da priserne bliver presset i bund. (kildehenvisning / Medium)